Unity3D: Bir FPS Oyunu Geliştirme
Proje Detayları
⚙️ Kullanılan Teknolojiler
Unity 3D Game Engine
C# Programlama Dili
Unity Physics & Character Controller
Input System (Fare + Klavye)
🎯 Uygulanan Mekanikler
1. 👁️🗨️ Birinci Şahıs Kamera Sistemi
Kamera, oyuncunun yönünü doğrudan takip eder
Mouse hareketleri ile çevreye bakış kontrolü sağlanır
2. 🕹️ Karakter Hareketi
WASD tuşları ile ileri, geri ve yanlara hareket
Zıplama veya eğilme gibi ek hareketler eklenebilir
3. 🔫 Silah Mekanikleri
Ateş etme: Mouse sol tuşu ile mermi fırlatma
Atış efekti (muzzle flash) ve ses desteği
Raycast kullanılarak mermi isabet sistemi
4. 🎯 Hedef Vurma
Raycast ile hedef nesnelere çarpma tespiti
Vurulan hedefin yok olması ya da animasyon tetiklemesi
🗂️ Proje Yapısı
Assets/Scripts
: Kamera, karakter ve silah kontrol kodlarıPrefabs
: Oyuncu, silah ve hedef nesneleriScenes/MainScene
: Oyunun oynanabilir ortamıSounds
&Particles
: Ateş efekti ve ses öğeleri
🧪 Geliştirme Notları
Basit bir FPS sistemi oluşturmak için temel mekanikler içeriyor
Oyun mantığını öğrenmek isteyen geliştiriciler için oldukça uygun
Kodlar temiz, anlaşılır ve genişletilebilir şekilde yazılmış