Yigitcan TUTAÇ

0 %
Yiğitcan TUTAÇ
Game Developer
Web Developer
  • Residence:
    Turkey
  • City:
    Istanbul
  • Age:
    25
English
C#
Unity
Html
css
javascript
WordPress
Blender
  • Unity 2D/3D Game Development
  • C# Scripting & Game Mechanics
  • Responsive Web Design (HTML, CSS, JS)
  • WordPress & WooCommerce Integration

Unity 3D & Photon ile Online FPS Oyunu Geliştirme

Unity 3D

Proje Detayları

 


🔫  Unity 3D & Photon ile Online FPS Oyunu

🎮 Proje Hakkında

Bu Unity 3D projesi, Photon Unity Networking (PUN) kullanılarak geliştirilmiş çok oyunculu bir FPS (First Person Shooter) oyunudur. Oyuncular internet üzerinden bağlanarak gerçek zamanlı olarak birbirleriyle rekabet edebilir. Projede temel hareket, ateş etme ve ağ üzerinden senkronizasyon mekanikleri başarıyla uygulanmıştır.


⚙️ Kullanılan Teknolojiler

  • Unity 3D Game Engine

  • C# Programlama Dili

  • Photon Unity Networking (PUN 2)

  • Input System & Character Controller

  • Raycasting (ateş etme için)


🔧 Uygulanan Mekanikler

1. 🌐 Photon ile Multiplayer Altyapısı

  • Oyuncular oda (room) oluşturarak diğerleriyle aynı sahnede buluşur

  • Gerçek zamanlı pozisyon, dönüş ve hareket verileri senkronize edilir

  • Yeni oyuncular bağlandığında sahne otomatik olarak güncellenir

2. 👁️‍🗨️ FPS Kamera Sistemi

  • Kamera oyuncunun kafasına yerleştirilmiş şekilde çalışır (First Person)

  • Mouse ile sağa-sola ve yukarı-aşağı bakış imkanı sağlar

3. 🕹️ Oyuncu Hareketi

  • Klavye (WASD) ile yürüme, zıplama hareketleri

  • Unity Character Controller ile akıcı ve düzgün fizik hareketleri

4. 🔫 Ateş Etme ve Hasar Sistemi

  • Mouse sol tık ile ateş ediliyor

  • Raycast ile isabet kontrolü yapılır

  • Vurulan oyunculara hasar verilir ve can sistemi uygulanabilir

5. 📡 Ağ Üzerinden Senkronizasyon

  • PhotonView ile her oyuncunun kendi hareketi sadece kendisine ait

  • Diğer oyuncuların pozisyonu tüm istemcilere doğru şekilde aktarılır


🗂️ Proje Yapısı

  • Assets/Scripts: Photon bağlantısı, karakter kontrolü, ateş sistemi

  • Prefabs: Oyuncu modeli, mermi efekti vb.

  • Scenes/Lobby, Scenes/Game: Oda seçme ve oyun sahnesi

  • PhotonManager: Bağlantı ve ağ yönetimini sağlar


🧪 Geliştirme Notları

  • Photon ile senkronizasyon sorunsuz çalışıyor

  • FPS mekanikleri sade, anlaşılır ve geliştirilebilir yapıda

  • Multiplayer oyun geliştirmeye başlamak isteyenler için çok iyi bir temel proje


 

4 +
Yıllık Deneyim
20
Tamamlanan Projeler
15
Mutlu Müşteriler
20 +
Ödüller ve Başarılar

Projenizi sipariş etmeye hazır mısınız?

Haydi birlikte çalışalım!
İletişim